افزایش رتبه گوگل در یک ماه

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

افزایش رتبه گوگل برای بسیاری از سایت ها مهمترین عامل پیشرفت و توسعه بوده و هست. بنابراین صاحبان و مدیران سایت های کوچک و بزرگ همواره به فکر سئو سایت خویش آن هم به صورت کاملا حرفه ای هستند.

بالا بردن سئو سایت یا در واقع بهبود رنک در گوگل روش های مختلفی دارد و همانطور که احتمالا می دانید گوگل برای این اتفاق 200 فاکتور دارد که باید تعداد زیادی از آن ها را رعایت کنید تا در صدر نتایج گوگل قرار گرفته و درآمد اینترنتی خود را 100 ها برابر کنید. نیوسئو و امیر قمصری سال هاست که سعی کرده اند در این عرصه شما دوستان عزیز را یاری کنند. این مقاله هم یکی از مهمترین مقالات آموزشی سئو در تمام دنیاست؛ پس با دقت و تمرکز به مطالعه آن بپردازید.

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل مهمترین قسمت سئو سایت می باشد و بیشترین سوالی که همیشه در این حوزه پرسیده می شود این سوال است:

آیا واقعا امکان دارد که بتوان در عرض یک ماه به صفحه اول گوگل رسید؟ پاسخ امیر قمصری: گاهی اوقات بله (فقط باید حوصله کنید و تا پایان این مقاله در کنار ما باشید)

به عنوان یک قانون، هیچگاه نباید انتظار داشته باشید که در ماه های ابتدایی فعالیت، برند سایتی جدید را در 10 نتیجه اول گوگل ببینید (یا حتی بیشتر). اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد؛ اگر تمامی شرایط مهیا باشد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایت شما برای زمان طولانی موقعیت خوبی داشته باشد. به همین علت فضا برای سایت های جدید که می خواهند بالاتر بیایند باز می شود. بنابراین صفحه اول گوگل تضمینی در این زمان کم بدون شرایط امکان پذیر نیست!

معیارهای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چیست؟

اولین و مهمترین آن، نام دامنه ای است که دقیقا با کلمات کلیدی مد نظر شما برای بهبود رتبه منطبق باشد. این امر یکی از دلایل این است که دامنه‌ های با انطباق کامل نام، از قیمت بالایی در سایت های فروش دامنه برخوردارند.

پیشنهاد بنده این است که بهتر است بجای دامنه های .info و .biz دامنه های .com ، .net و .org انتخاب شوند، چراکه موتورهای جستجو نسبت به دامنه های مشابه و جایگزین دید خوبی ندارند. جدا از این شرایط عجیب و غریب، Bing مشکلی با انواع دامنه ها ندارد و حتی دامنه های .cc ، .ws و .tv را نیز بخوبی ایندکس می کند؛ لذا حجم بیشتری از کلمات کلیدی شامل ترافیک آمده از این موتور می شود.

البته موتور جستجوی بینگ که مربوط به شرکت مایکروسافت است در ایران طرفدار زیادی ندارد، پس نیاز نیست روی آن سرمایه گذاری کنید.

نکته جالب دیگری که در مورد نام دامنه کاملا منطبق وجود دارد این است که گوگل ممکن است فرض کند کاربرانی که یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند واقعا دنبال سایت شما می گردند؛ لذا به سایت شما اولویت بیشتری نسبت به عمر، لینک، سئو و … می دهد. از سوی فعالان سئو، سایت شما برای یک جستجوی راهبردی و مشخص سئو می شود و در خارج از آن بسیاری از فاکتورهای سئو لازم است. اگر تاکنون متعجب بوده اید که چرا سایت هایی با محتوای کم در نتایج جستجو بخوبی ظاهر می شوند، پاسخ جستجوی راهبردی است.

آیا امکان بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل با شرایط گفته شده است؟

تولید محتوا و انتشار آن به اندازه حفظ نام دامنه به پیشرفت سایت کمک می کند. سایتی کوچک که فقط صفحه اول، درباره ما و صفحه قوانین و شرایط دارد، شروع خوبی خواهد بود و آزمایشها نشان می دهد که این گونه سایت ها کمترین نیازها را برای آزمایش شدن دارند. اخیراً، بنده دامنه ای را در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه خریداری نموده ام و با استفاده از این تکنیک در عرض 45 روز به رنک خوبی رسیدم. یکی از بزرگترین اشتباهات مشتریان سئو (آنهایی که سایتی را طراحی کرده اند) این است که قبل از اینکه تولید محتوای سایت را انجام بدهند و حفره های آن را پر کنند آن را بالا آورده اند.

گوگل می آید و دامنه ای جدید را می بیند. خب بالطبع شروع به جستجوی محتوای سایت می کند و بهترین حالت این است که با زمان آغاز بکار سایتتان شروع کند تا در آینده نسبت به گرفتن ترافیک جستجو امیدوار باشید.

به همین دلیل است که بارها گفته ام قبل از اینکه در سایت خود محصول یا محتوا قرار دهید آن را از دید گوگل مخفی نگاه دارید.

مخفی کردن سایت برای گوگل را باید به صورت دقیق انجام بدهید و اینکه حتما جلوگیری از ایندکس شدن سایت را انجام دهید تا صفحات بیهوده در نتایج گوگل از سایت شما وجود نداشته باشد.

در طول چند سال گذشته، مشخص شده که نیازی به ثبت سایت در گوگل نیست یا حتی لینک به سایت خود بدهید، تا بتوانید آن را مجاب به جستجو، ذخیره سازی و ایندکس کردن سایتتان کنید.

بک لینک گرفتن ایده خوبی است و شاید ثبت کردن سایت باعث تلنگر زدن به جستجوگر باشد که یعنی شما هم هستید. خصوصا اگر برای مدتی دامنه ای بدون محتوا یا صفر دارید. اگر دامنه تان را از کسی خریده اید و برای مدتی غیرفعال بوده است، ثبت سایت در گوگل وبمستر شدیدا توصیه می گردد. چراکه امکان دارد گوگل فکر کند سایت دسته ای از تبلیغات را ذخیره کرده است. همچنین ممکن است ابزار وبمستر نشان دهد که سایت ایندکس نمی شود و در این لحظه شما می توانید خود را مجددا آماده ورود کنید.

Niche site و عناوین خاص بهترین کاندیداها برای رشد یکباره رنک هستند، خصوصا لحاظ کردن استفاده از نام دامنه دقیق و کامل. اگر می توانید نام هایی را پیدا کنید که حجم خوبی دارند یا نرخ همگرایی موضوعی خوبی دارند، حتی می توانید گروهی از سایت های با عناوین خاص را برای فروش الکترونیک ایجاد کنید. با صبر و تلاش می توانید مزرعه ای از سایت های متنوع و دارای رنک خوب برای کلمات کلیدی شاخص ایجاد کنید.

آیا انتظار افزایش رتبه سئو سایت در گوگل را داشته باشیم؟

تحت شرایط عادی، شما نباید انتظار داشته باشید که سایتتان در ماه اول فعالیت به رده بالای گوگل برسد اما شدنی است و ممکن است بتوانید دسته ای از شرایط دلخواهتان را نیز اعمال کنید. فرض کنید که می توانید نام دامنه کاملا منطبقی را بدست آورده، تولید محتوا کرده و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه بدست آوردن رتبه بالا سایت در گوگل در یک ماه، ماندن شما در آن را تضمین نمی کند. ما مواردی داشته ایم که به رتبه یک گوگل رسیده اند و سپس برای شش ماه به رتبه 30 سقوط کرده و مجددا به صفحه اول موتور جستجو رسیده اند.

در دراز مدت همچنان ظرفیت زیادی وجود دارد که بتوان سایت هایی با موضوعات متمرکز داشت. اما هنوز هم بسیار هیجان انگیز است که ببینید سایت جدیدتان در رتبه بندی گوگل به رنک خوبی رسیده است.

افزایش رتبه گوگل

 

پس هیچ گاه برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل دست به کارهای عجیب و غریب نزنید. چرا که دچار جریمه های گوگل می شوید و نمی توانید به راحتی دیدگاه گوگل را به سایت خودتان تغییر دهید. همیشه این جمله را در ذهن خود هنگام بهینه سازی سایت داشته باشید.

و حالا بریم سر اصل مطلب. حاضرید؟

افزایش رتبه گوگل و سئو تنها در 30 روز یا کمتر

روش های بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا ترافیک وبسایت تان را افزایش دهید. بعضی از این روشها رایگان و بعضی از آن ها پولی هستند. اگر شما یک کمپین پولی برای به دست آوردن ترافیک اجرا کنید، شاید خیلی ایده خوبی نباشد. برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، سئو برای هر وبسایتی ضروری است. اگر شما وبسایت خودتان را از همین امروز بهینه سازی کنید قطعا وبسایت شما رتبه بالاتری را در گوگل به دست می آورد و در نتیجه باعث می شود که ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید. در طولانی مدت، شما می توانید نتایج بسیار بهتری را به دست بیاورید و اثرات فوق العاده بالا بردن سئو سایت ها را ببینید.

امروز ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می توانید ترافیک سئو سایت خودتان را تنها در 30 روز افزایش دهید. امیدواریم که این آموزش باعث افزایش ترافیک سئو شما شود. فهرست محتوای این دوره، به صورت زیر است:

  1. بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن
  2. استفاده از تگ ALT برای بهینه سازی تصاویر
  3. شناسایی، تقویت و ترمیم لینک های خراب
  4. مرور ریدایرکت ها
  5. استاندارد سازی ساختار URL ها
  6. کوتاه کردن URL ها
  7. لینک سازی داخلی
  8. استفاده از انکر تکست برای افزایش وابستگی بین صفحات
  9. کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک ها
  10. بهبود دسترسی به وبسایت
  11. مشخص کردن محتوا برای بررسی توسط موتورهای جستجو
  12. جستجوی کلمات کلیدی
  13. تضمین مسیریابی مناسب در وبسایت
  14. بهبود سرعت بارگذاری سایت
  15. بهینه سازی وبسایت برای موبایل
  16. شناسایی محتوای تکراری
  17. حذف کردن محتوای تکراری
  18. استفاده از TFIDF برای تحلیل کردن محتوا
  19. ایجاد کردن تیتر های منحصر به فرد
  20. تالیف محتوا
  21. بازیابی محتوا
  22. حفظ نسبت بالا بین محتوا نسبت به کد
  23. شناسایی محتوای جدید
  24. بین المللی سازی وبسایت
  25. بهینه سازی وبسایت برای جستجوی محلی
  26. استفاده از شبکه های اجتماعی
  27. اجرای تعامل با کاربر
  28. ثبت نام برای سرچ کنسول گوگل
  29. ثبت نام در گوگل آنالتیک
  30. نظارت بر پیشرفت

 

روز 1: بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن

اولین چیزی که یک کاربر در زمان جستجو برای کلمات کلیدی می بیند، چکیده ای بر روی صفحه جستجوی گوگل می باشد. این چکیده شامل عنوان صفحه،URL و متا دیسکریپشن می باشد. این عنوان باید کوتاه و خلاصه باشد. این عنوان بر روی رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی به شدت تاثیر دارد. متا دیسکریپشن شما باید به صورت دقیق محتوایی که شما در این صفحه ارائه می کنید را توصیف کند. با وجود این که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است.

نکات بهینه سازی عنوان

  • سعی کنید عنوان صفحه کوتاه باشد. گوگل معمولا عناوینی که طولانی تر از 70 کاراکتر هستند را کوتاه می کند.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید که می خواهید برای آن کلمات رتبه بالاتری به دست بیاورید.
  • اگر صفحه ای عنوان ندارد، حتما عنوان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. صفحات بدون عنوان سبب کاهش رتبه گوگل می شوند.

نکات بهینه سازی دیسکریپشن ها

  • توصیف خودتان را به کمتر از 165 کاراکتر محدود کنید. در غیر این صورت، گوگل بقیه آن را حذف می کند.
  • سعی کنید در دیسکریپشن خودتان یک call to action یا CTA یا متن جذاب تبدیل کاربر موقت به دائمی قرار دهید که باعث شود کاربران بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.
  • کاربر با بازدید از صفحه شما چه چیزی به دست میاورد؟ این موضوع را به صورت شفاف توضیح دهید.
  • از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید تا افزایش رتبه گوگل داشته باشید.

 

روز 2: استفاده از ALT برای بهینه سازی تصاویر

موتورهای جستجو نمی توانند به صورت کامل محتوای تصاویر را بدون پشتیبانی از متن، درک کنند (البته گوگل امروزه به شدت در این زمینه پیشرفت کرده است …). به همین دلیل استفاده از متن جایگزین تصویر یا همان ALT برای توصیف تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد: این متن باعث می شود که موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصویر را درک کنند. و در صورتی که تصویر بارگذاری نشود، این توصیف های جایگزین متن را به جای تصویر نمایش می دهند که از قبل مشخص شده است. پس اگر دقت کنیم طبیعتا بر روی تجربه کاربری و در نتیجه افزایش بازدید گوگل نیز اثرگذار است.

متن جایگزین یا alt به کاربرانی که از نظر بصری مشکل دارند این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند. شما باید همیشه محتوای وبسایت خودتان را برای همه کاربران بهینه سازی کنید!

توصیف های جایگزین، داخل لینک تصویر در یک کد منبع HTML قرار می گیرد.

نکات کاربردی برای استفاده از alt عکس ها

  • وبسایت خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا تمام تصاویر در وبسایت شما ALT صحیح و سئو شده دارند یاخیر.
  • برای تمام تصاویر در وبسایت خودتان، ALT تصویر وارد کنید. تاکید می کنم؛ برای تمام تصاویر!
  • از کلمات کلیدی مهم برای متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید. نه اینکه کل محتوای ALT را پر از عبارت کلیدی کنید؛ بلکه باید یک جمله هشت کلمه ای شامل 3 عبارت کلیدی بسازید.

 

روز 3:  شناسایی و ترمیم لینک های خراب

زمانی که یک کاربر URLی را بررسی می کند که در سرور قرار ندارد، این مرورگر به او خطای 404 را نشان می دهد (وقتی که فایل پیدا نمی شود). زمانی که این موضوع رخ می دهد، ممکن است باعث شکل گیری تجربه کاربری منفی نمی شود اما باعث می شود که موتور جستجو به خوبی نتواند سایت شما را بررسی کند. در صورتی که موتور جستجو خطاهای 404 زیادی را در وبسایت شما پیدا کند، آن ها این مشکل را بدین معنی تفسیر می کنند که شما به خوبی از سایت خودتان مراقبت نمی کنید. اما معمولا خطاهای 404 به دلیل لینک های خراب شکل می گیرند. به بیان دیگر، ممکن است شما در قسمتی از سایت خودتان لینکی را قرار داده باشید که به صفحه ای ختم می شود که دیگر وجود ندارد. این موضوع معمولا زمانی رخ میدهد که URL های مقصد تغییر پیدا کرده اند و یا این که به صورت اشتباه نوشت شده اند. شما باید حتما مطمئن شوید که لینک های خراب را به موقع ترمیم می کنید (به خصوص بعد از انتشار مجدد محتوا یا تغییرات کوچک در URL ها).

نکات کاربردی برای حل خطای 404:

  • شما باید بررسی کنید که آیا وبسایت شما خطای 404 دارد یا خیر. برای این منظور، می توانید از پلاگین Broken Link Checker در وردپرس استفاده کنید

 

  • می توانید با استفاده از ریدایرکت های 301، URL های خراب را به مقصد صحیح هدایت کنید.
  • باید از وبمسترهای دیگر بخواهید تا لینک های خرابی که به سمت سایت شما می آیند را درست کنند.
  • حتما لینک های منوی ناوبری را بررسی کنید. این لینک ها علاوه بر افزایش بازدید گوگل می توانند باعث کاهش بازدید گوگل نیز بشوند.

روز 4: مرور ریدارکت ها

گاهی جابجایی سرور باعث می شود که شما URL های سایت خودتان را ریدارکت کنید. این ریدایرکت ها ( کد وضعیت 302) تضمین می کند که گوگل URL های قبلی را در ایندکس خودش حفظ کند و به کاربران این امکان را بدهد که به URL های قبلی دسترسی داشته باشند؛ حتی زمانی که سرور جابجا می شود. شما باید فقط برای دوره زمانی محدود از ریدارکت 302 استفاده کنید. برای ریدایرکت کردن دائمی لینک ها، شما باید از کد وضعیت 301 استفاده کنید که به صورت دائم، URL ها را به آدرس جدیدی منتقل می کند. بخشی از ارزش لینک در این فرایند منتقل می شود. در واقع زمانی که می خواهید در زمان تغییر URLها با کاهش رتبه در گوگل مواجه نشوید باید از redirect 301 استفاده نمایید.

نکات ریدایرکت ها

  • تمام ریدایرکت های وبسایت خودتان را بررسی کنید.
  • مشخص کنید که آیا تمام ریدایرکت های 302 در وبسایت شما ضروری هستند یا خیر و آیا می شود با ریدایرکت های 301، آن ها را جایگزین کرد یا خیر.
  • افزایش رنک گوگل به فاکتورهایی ساده ای مثل این فاکتور هم مربوط است. پس ساده از کنارشان نگذرید…

 

روز 5:  استانداردسازی ساختارهای URL

URLهایی که در وبسایت شما هستند، مانند تابلوی راهنما برای محتوای مدنظر کاربران می باشد. هر چه ساختار وبسایت شما یکنواخت تر باشد، کاربران سریع تر می توانند به مقصد خودشان برسند. ایجاد یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود که نرخ پرش (بانس ریت) کاربران کمتر و زمان سپری شده توسط آن ها در سایت بیشتر شود.

یک ساختار URL یکنواخت یا ساده به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا بتوانند سایت شما را بهتر بررسی کنند. هر چه بات ها بتوانند سریع تر به تمام URL ها دسترسی داشته باشند، صفحات بیشتری را بررسی می کنند و بودجه محدودتری را برای بررسی وبسایت شما استفاده می کنند.

یک ساختار یکنواخت برای فهرست محتوای وبسایت یعنی استفاده از URL های توصیفی مناسب. این کار به کاربران کمک می کند تا خودشان را مطابق با سایت شما وفق دهند. URL های توصیفی برای فعالیت های بازاریابی یا اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی نیز مناسب هستند زیرا URL ها می توانند به کاربران کمک کنند تا نسبت به محتوای هر صفحه اطلاعات بیشتری داشته باشند.

یک نمونه از URL توصیفی:

Domain.com/Category/Sub-Category/Page-URL

نکات سئو آدرس صفحات URL

  • بررسی این که آیا URL های شما توصیفی هستند یا خیر
  • بررسی مسیر کلیک و کاهش ساختار URL؛ نهایت با 4 مسیر
  • تضمین این که مسیرها به صورت منطقی، پوشه های سرپرست را نشان میدهند، مثلا mywebsite.com/main-folder/subfolder/product
  • استفاده از ریدایرکت های 301 ، برای ریدایرکت کردن URL های قدیمی به URL های جدید در زمان اعمال تغییرات.

 

روز 6: کوتاه کردن URL ها

گوگل می تواند URL هایی تا 2000 کاراکتر را بررسی کند و در این زمینه مشکلی ندارد. این یعنی طول URL شما مشکل مستقیم بر روی رتبه بندی صفحه های سایت شما ندارد. اما، طول URL بر روی تجربه کاربری تاثیر دارد (که در نهایت  این موضوع بر روی سئو شما تاثیر دارد). URL های کوتاه تر، بهتر در خاطر کاربر می نشینند، در رسانه های اجتماعی راحت تر به اشتراک گذاشته می شوند و می توان راحت تر این URL ها را تبلیغ کرد.

یک تاثیر مثبت دیگر: URL های کوتاه با کمتر از 74 کاراکتر را می توان به صورت کامل در چکیده های SERP گوگل، نمایش داد.

  • بهتر است در URL از کلمات توقف (مانند آن، یک و …) و یا کلمات ربط (و ، یا و …) زیاد استفاده نکنید.
  • URL های خودتان را تا حد امکان به دامنه اصلی نزدیک نگاه دارید.
  • برحسب تجربه امیر قمصری این مورد به صورت مستقیم بر بالا بردن سئو سایت اثر می گذارد.

 

روز 7: لینک کردن صفحات به صورت داخلی

صفحه اصلی شما مهم ترین صفحه شما و احتمالا قوی ترین صفحه وبسایت شما می باشد. قدرت لینک ( یعنی ارزش لینک) از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می شود. در حالت ایده آل، شما باید با استفاده از لینک های داخلی ارزش لینک را به صورت یکنواخت به تمام صفحات فرعی توزیع کنید.

لینک سازی های داخلی به صورت یکنواخت باعث می شود که شما بتوانید بات موتور جستجو را بهتر کنترل کنید. یک ساختار منطقی لینک باعث می شود ربات های موتور جستجو بتوانند به صورت سیستمی وبسایت شما را بررسی کرده و آن را ایندکس کنند. کنترل کردن قدرت لینک به شما کمک می کند تا به موتور جستجو بگویید که کدام صفحات اهمیت بیشتری دارند.

بعضی از صفحات وبسایت شما ممکن است به هیچ صفحه دیگری لینک نشده باشند. این صفحات با نام «صفحات یتیم» شناخته می شوند و در صورتی که موتور جستجو این چنین صفحه ای را پیدا کند، مجبور می شود که این صفحه را بررسی نکند زیرا روبات ها فقط می توانند از یک لینک به لینک دیگر بروند تا صفحات وبسایت شما را پیدا کنند.

نکات عملی:

  • شما باید لینک هایی که به صفحات معیوب (کد وضعیت 404) یا صفحاتی که دیگر در دسترس نیستند (کد وضعیت 500) ختم می شوند را حذف کنید.
  • شما باید صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و به صورت مناسب، آن ها را به صفحه های فرعی دیگر لینک کنید.
  • لینک سازی داخلی اگر به صورت حرفه ای صورت پذیرد می تواند سبب افزایش رنک صفحات جدید سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل شود.

 

روز 8 : استفاده از انکر تکست برای افزایش ارتباط

انکر تکست ها یک لینک را به صورت دقیق توصیف کرده و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. به جای این که شما مجبور باشید بر روی یک URL زشت و الکی! کلیک کنید، انکر تکست ها به افراد این امکان را میدهند تا بر روی کلمات کلیدی مهم کلیک کنند که معنی آن را درک می کنند و سپس به URL ای منتقل می شوند که پشت این انکر تکست قرار گرفته است و کاملا به آن مربوط است.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی متناظر با صفحه  های فرود باید همیشه در انکر تکست لینک های داخلی مورد استفاده قرار گیرد. هر چه صفحات وبسایت به کلمات کلیدی مرتبط بیشتری برای اشاره به یک صفحه فرعی ختم شوند، موتور جستجو احساس می کند که صفحه اصلی احتمالا با کلمه کلیدی مربوطه، ارتباط قوی تری دارد. این موضوع به نوبه خود، به این معنی است که این صفحه میتواند برای این کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه، رتبه بندی بهتری دریافت کند. شما نباید از انکر تکست های غیر توصیفی استفاده کنید ( مثلا « اینجا»، « بیشتر»، و غیره) و بهتر است که بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشید.

نکات عملی:

  • شما باید در زمان لینک سازی به یک صفحه فرود، از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط استفاده کنید.
  • حتما مطمئن شوید که انکر تکست شما مطابق با محتوای صفحه فرود می باشد.
  • انتخاب انکرتکست مناسب برای ساخت لینک، یکی از مهمترین اقدامات افزایش رتبه گوگل است.

 

روز 9: کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک

کاربران وبسایت می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مدنظر خودشان برسند. این یعنی شما باید مسیرهای کلیک را تا حد امکان کوتاه نگاه دارید.

مسیر کلیک، مسیری است که کاربر باید برای رسیدن به صفحه مد نظر خودش، طی کند. مثلا فرض کنید که کاربر می خواهد به صورت آنلاین خرید کند. کاربر ممکن است از صفحه خرید شروع کرده و در نهایت به سبد خرید خودش برسد. مسیر کلیک آن ها ساده بوده و تعداد صفحاتی که کاربر باید طی کند تا به محصول نهایی خودشان برسند کوتاه است. طول مسیر کلیک نقش بسیار زیادی در اجربه کاربری وبسایت دارد.

موتورهای جستجو می توانند در زمان بررسی وبسایت، از مسیر های کوتاه کلیک بهره ببرند. در صورتی که گوگل بات ها وبسایت شما را بررسی کنند و بتوانند به تمام صفحات فرعی تنها با چند کلیک دسترسی پیدا کنند، در نتیجه گوگل بات ها از بودجه بررسی سایت کمتری برای اسکن کردن و ایندکس کردن صفحات استفاده میکنند. بهینه سازی مسیر کلیک می تواند برای سئو سایت برای موتورهای جستجو بسیار مفید باشد.

به عنوان یک قانون ساده، هر صفحه فرعی نهایت باید سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

نکات عملی:

  • اضافه کردن یک Breadcrumb navigation باعث می شود که کاربران شما بتوانند با مسیر کلیک کوتاهی به صفحات مد نظر خودشان برسند.
  • شما باید مسیر کلیک را نهایت به 4 کلیک محدود کنید.
  • می توانید از یک فیلتر هوشمند و عملکرد جستجو استفاده کنید تا مسیر کلیک طولانی در سایت شما مشکل آفرین نباشد.
  • از منظر بهبود تجربه کاربری و نظر شخصی امیر قمصری؛ باید بگویم که بحث کاهش سرعت به نتیجه رسیدن کاربران به صورت مستقیم در افزایش کلیک و افزایش رتبه گوگل سایت شما موثر است.
  • شما برای بالا بردن سئو سایت خود روش های آسانی پیشرو دارید که یکی از این روش ها رعایت کوتاهی مسیر کلیک است.

  1. دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *